Gainesville, 100% collegetown! - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Anouk Eijnden - WaarBenJij.nu Gainesville, 100% collegetown! - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Anouk Eijnden - WaarBenJij.nu

Gainesville, 100% collegetown!

Blijf op de hoogte en volg Anouk

16 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Gainesville

Het is 15 oktober en ik ben weer veel avonturen verder, dus het is de hoogste tijd voor een update uit het mooie Gainesville!

Het studeren gaat nog steeds zoals het zou moeten; precies genoeg en zeker niet teveel. Het grote verschil met Nederland is dat de Amerikaanse studenten veel gemotiveerder zijn dan de gemiddelde Nederlandse student. Dit komt denk ik onder andere omdat ze voor een jaartje University of Florida $13.000 moeten neertellen. Daarnaast werken ze hier met een 'curve' . De examens worden beoordeeld op het best gemaakte examen. Er hangt hier dus een enorme competitieve sfeer en iedereen wil beter zijn dan de ander. Gelukkig vallen wij als internationale studenten buiten die curve, en hoeven we niet mee te doen aan die competitie. De examens die ik tot nu toe heb gehad, zijn allemaal beoordeeld met een A, dus het gaat erg goed!
Wanneer ik op de campus loop, word ik wel 10x per dag aangesproken of ik al geregistreerd ben om te stemmen. Na de eerste keren uitgelegd te hebben dat ik niet in aanmerking kom om te stemmen in Amerika, zeg ik nu elke keer maar gewoon 'yes' als ik ze tegen kom, scheelt een hoop tijd. De verkiezingen zijn hier nu al een grote happening met o.a. debatten op grote schermen, foldertjes, posters etcetera.
Wanneer ik moet studeren voor een examen of een opdracht moet maken, ga ik in de library zitten, omdat ik me in m'n appartementje niet kan concentreren (lees: roommates, tv, tijdschriften, laptop etc). De gemotiveerdheid van de Amerikaanse studenten blijkt ook hier, omdat deze library 24/7 open is en hier dan ook altijd mensen zitten. Oh en trouwens, in de library zijn allemaal boekenkasten die kunnen bewegen, het lijkt wel Zweinstein!
Daarnaast is er een paar weken geleden een diner georganiseerd voor de internationale studenten in het President's house. De president van de UF nodigt dan alle internationale studenten uit in zijn luxe huis. Het was een super mooi huis met een heel grote tuin en zwembad. Internationale studenten worden hier erg interessant gevonden, vooral 'Holland / Amsterdam' doet het erg goed. Beetje jammer is dat veel Amerikanen Europa als één land zien. Ze zijn bijvoorbeeld op vakantie geweest naar 'Europa' of ze vinden het interessant dat je uit 'Europa' komt. Maar het toppunt blijft toch wel dat toen ik met Cris even Nederlands aan het praten was, er een Amerikaans meisje vroeg: 'Oh my god, which language are you speaking?' Waarop ik antwoordde: 'Dutch'. Waarop zij iets te enthousiast zei: 'Oh my goooddd, I can speak Spanish!'. Hahaha yeah sure, almost the same?! Maargoed, het was vast goed bedoeld!

Een ander belangrijk onderdeel van mijn leventje hier; de Gators! Thuiswedstrijden nummer 2 en 3 hebben we er ondertussen weer op zitten, en het was weer een gigantische happening! De tailgate van tevoren blijft het leukst van allemaal. Spelletjes als flip cup, corn hole en beer pong zijn favoriet, inclusief een hunch punch in de hand, het hoort er allemaal bij. Daarna is het de gewoonte om in een bar de wedstrijd te gaan kijken. Vorige week speelden ze tegen LSU, een hele gevreesde tegenstander. Na een spannende wedstrijd wonnen de Gators, en stond heel Gainesville op z'n kop. Aangezien ze nog niets verloren hebben, staan ze nu #2 en zijn ze goed op weg!!

Verder heb ik er weer twee super leuke tripjes op zitten! Twee weekenden geleden zijn we met de NaviGators naar Orlando gegaan voor een weekendje Universal Studios & Island of Adventures. Toen we daar aan kwamen, zijn we direct naar het wereldberoemde Harry Potter park gelopen. Nu ben ik niet een énorme fan van Harry Potter, maar je zou het op slag worden, het was echt gaaf! Ze hadden heel de Wegisweg, de Hogwarts Express en Zweinstein nagebouwd. Na een boterbiertje genuttigd te hebben, en met een toverstok te zijn gematchd bij Ollivanders, zijn we naar de rest van de parken gegaan. Er waren hele gave achtbanen, waterattracties en simulatoren. De waterattracties zijn niet zoals in Nederland, waar je eventueel nat kan worden. Nee nee, in Orlando word je zeiknat, compleet doorweekt. Maar met het lekkere weer gaf dat gelukkig niets. 's Avonds gingen we naar City Walk, een straat met allemaal barretjes en clubs die bij Universal Studios horen. Hier was onder andere ook het grootste Hard Rock café van de wereld. De nacht hebben we lekker decadent in het Hilton hotel doorgebracht, en de volgende dag hebben we weer heel de dag in de parken rond gelopen. Toch was het niet erg om zondagavond weer naar huis te gaan; we waren helemaal gesloopt van deze twee dagen!
Het andere tripje heb ik afgelopen weekend gemaakt; Cayo Costa. Dit was georganiseerd door TRiP, een reis / recreatie programma vanuit de University of Florida. We vertrokken de nacht van vrijdag op zaterdag met een busje voor een 4 uur durende rit, om vervolgens de veerboot te nemen naar Cayo Costa. Dit is een nationaal park op een eiland, die op een paar rangers na onbewoond was. We gingen er kamperen, wat ik heus wel gewend ben, maar dit was toch wel heel primitief. Er was namelijk niet eens stroom, dus m'n blackberry oplader was ook niet nodig.. We hebben twee dagen gevuld met snorkelen in de Golf van Mexico, het verkennen van het eiland en verder lekker chillen in de zon. 's Avonds hebben we een groot kampvuur gemaakt en hebben we genoten van de heeele mooie sterrenhemel. Het plan was om buiten te slapen, maar in verband met wilde zwijnen / alligators / wasberen, leek de tent me toch een beter idee. Helaas hadden alle muggen zich daar verzameld, dus ik ben wel 100 keer geprikt. Maar het was het allemaal waard! Op de weg terug met de veerboot naar het vaste land hebben we nog veel dolfijnen gezien, dus toen was het weekend helemaal compleet!

Een ander (zeker niet onbelangrijk) onderwerp: uitgaan en feestjes! Je kan hier uitgaan in downtown en midtown. In downtown zijn de wat meer luxere clubs, en in midtown zijn de barretjes. Ik geef de voorkeur aan midtown, omdat het daar erg gezellig is en je steeds meer mensen gaat leren kennen die je elke week tegenkomt.
Een paar weken geleden hadden we een 'night glo pool party' in Cabana Beach. Dit is een appartementencomplex met een heel mooi en groot zwembad. Het was een goed feestje met gratis eten en drinken, dus wat wil je nog meer?! Ja oke, de goodie bag van Victoria's Secret die beloofd was maar we nooit hebben gezien, maar dat laten we maar even achterwege.
Maaaar Amerika is Amerika niet, als er geen huisfeestjes gegeven worden. Die hebben we de laatste tijd dan ook genoeg gehad! We zijn onder andere naar frat-party's geweest, wat feestjes zijn in verschillende fraternity huizen. Er zijn over het algemeen alleen meisjes welkom op zulk soort feestjes, omdat die gasten een bepaalde 'ratio' willen bereiken. Met andere woorden, een bepaald aantal meisjes tegenover een bepaald aantal fraternity-gasten. Afgelopen frat-party wilden ze de ratio 4:1 bereiken; beeetje overmoedig, denk je niet?! Maar het was wel een mooi feestje, inclusief een ijsbaan waar je shotjes uit kon drinken. Na die frat-party zijn we naar een huisfeestje gegaan, waar alleen hispanics bleken te zijn. Na een paar keer 'oh my god you're white' te hebben gehoord, was het de hoogste tijd om weer naar huis te gaan!
Afgelopen donderdag hebben we ook nog een mooi huisfeestje gehad. Het was heel druk en gezellig, totdat de politie arriveerde.. Aangezien ik teveel films als American Pie en Magic Mike heb gezien, hoopte ik nog even dat het een stripact was, maar helaas, het was échte politie. Verschillende mensen doken ineens de wc in, of vluchtten naar boven. Andere mensen zeiden 'You know it's a good party when the corps arrive', dus genoeg mensen hadden er ervaring mee. Na een waarschuwing voor een boete van $250, verlieten veel mensen het feestje, want de politie is hier echt niet kinderachtig. Dat heb ik zelf ook meegemaakt, toen ik in de rij voor Grog stond. Een meisje werd voor m'n ogen geëlektrocuteerd door de politie, omdat ze niet meewerkte. Hahaha kan je het je voorstellen?! Een chick die geëlektrocuteerd wordt, echt niet meer normaal hoor. Maargoed, gelukkig bleven genoeg mensen wel op het feestje en werd het een top avond!
Een kleine toevoeging is dat alle gasten hier erg goed kunnen dansen, en erg soepel in de heupen zijn. Niet vervelend om naar te kijken, moet ik zeggen. Ook Ryan Lochte ja, die ik nu al weet ik veel hoe vaak ben tegen gekomen, dus zo bijzonder is dat ook niet meer haha. Daarnaast zijn de jongens hier ook heel galant (deur open houden etcetera), dus dat is ook een mooie bijkomstigheid. En nee mam, dat betekent niet dat ik verliefd ben geworden op een Amerikaan ;)

Verderrr heb ik een heel leuke week voor de boeg; m'n ouders, Lieke en Remco komen woensdag naar Florida! Met 10 dagen Miami, the Everglades, Fort Lauderdale, Orlando, Gainesville en St. Agustine op het programma, komt het helemaal goed! Heb erg veel zin om ze weer te zien en alles hier te laten zien!!

Zo, jullie zijn weer helemaal op de hoogte! Bedankt voor alle leuke reacties de vorige keer weer!

Big kiss xx

P.S. De foto's staan wéér door elkaar heen, maar het gaat om het idee!

  • 16 Oktober 2012 - 09:46

    Lieke:

    Hi Anouk!
    Wat een super verslag weer! Ik ben heel benieuwd hoe het er allemaal in het "echt" uitziet. Ik kan nu lekker zeggen: tot morgen:D
    Dikke kus

  • 16 Oktober 2012 - 09:46

    Lieke:

    Hi Anouk!
    Wat een super verslag weer! Ik ben heel benieuwd hoe het er allemaal in het "echt" uitziet. Ik kan nu lekker zeggen: tot morgen:D
    Dikke kus

  • 16 Oktober 2012 - 11:19

    Joke:

    Pffff, gelukkig geen liefde in het spel ;).
    Super om vanaf morgen alles real live mee te maken.;)
    Kan niet wachten om je te "huggen". ;)
    Tot morgen, liefie.
    xxx

  • 16 Oktober 2012 - 12:14

    Johan:

    Wow Anouk.
    Veel plezier met de fam.


  • 16 Oktober 2012 - 20:08

    Hester:

    He Anouk,

    Leuk weer een verslag van je te lezen. Koen en Britt willen ook naar Orlando ( zijn nl. wel echte "Potter"-fans)!
    We wensen je heel veel plezier met de family, geniet ervan!!!

    Groetjes van ons allemaal, Hester

  • 16 Oktober 2012 - 20:38

    Anneke:

    Heel veel plezier met elkaar komende week! Geniet er van! Xx

  • 16 Oktober 2012 - 21:22

    Lia:

    Hey Anouk, wat een geweldige verhalen weer, super! Geniet van de tijd met je pa, ma, Lieke en Remco! (Ga je je Amerikaanse vriend nog voorstellen of stel je 't nog ff uit?) Veel plezier, liefs X Ted en Lia

  • 17 Oktober 2012 - 19:23

    Jacqueline :

    Leuk weer je reisverslag Anouk! Een heel fijne tijd met je ouders, Lieke&Remco. Lieve groetjes, E&J

  • 17 Oktober 2012 - 22:08

    Annemieke:

    Hey Anouk,

    Wat een leuk verslag om te lezen. Lekker genieten met z`n allen!! Groetjes, Annemieke

  • 25 Oktober 2012 - 12:28

    Sanne Ebbers:

    Wat een verhalen weer! Ik zie alleen maar feestende foto's, studeer je wel echt?;) Ga vooral lekker door met genieten, want de tijd vliegt voorbij!

    xx

  • 29 Oktober 2012 - 19:24

    Hans:

    Ha die Anouk,

    Wat maak jij geweldige dingen mee, echt super gaaf! Dat je ook nog tijd hebt om te studeren en mooie cijfers haalt is heel kanp. Ik heb inmiddels je vader gesproken en begrepen dat jullie een geweldige tijd hebben gehad. Ga weer lekker verder met genieten, ik ben benieuwd naar het volgende reisverslag.
    Groeten van ons allemaal, Hans.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Gainesville

Anouk

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 597
Totaal aantal bezoekers 11461

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2013 - 31 Januari 2014

Au Pair in Sydney

14 Augustus 2012 - 23 December 2012

Studeren in Florida

Landen bezocht: