Living my American dream! - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Anouk Eijnden - WaarBenJij.nu Living my American dream! - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Anouk Eijnden - WaarBenJij.nu

Living my American dream!

Door:

Blijf op de hoogte en volg Anouk

20 September 2012 | Verenigde Staten, Gainesville

We zijn ondertussen 4 weken verder, dus de hoogste tijd voor weer een update uit Florida! Ik heb zo ontzettend veel meegemaakt, niet normaal!

Laat ik beginnen met m'n lessen, want daar ben ik ten slotte voor gekomen. Ik volg 4 best interessante vakken: American Federal Government, TV and American Society, Principles of Sociology en History of American Education. Tussen elke les zit 15 minuten pauze, om naar je andere les te kunnen lopen. Vaak zijn zelfs deze 15 minuten te weinig, omdat mijn vakken toevallig heel ver uit elkaar liggen op de campus (het zal wel weer eens niet waar zijn). Iedereen denkt dan dat ik het niet heb kunnen vinden omdat ik te laat binnen kom, en zo word ik ineens de 'schattige international' gevonden.
Het onderwijs verschilt in heel veel opzichten met het Nederlandse onderwijs. Zo is participeren in de les hier heel belangrijk, en wordt je eindcijfer op een heel andere manier berekend. Hier tellen niet alleen je tentamens en essays, maar ook of je aanwezig bent, of je kleine activiteiten naast de lessen doet etc. Daarnaast hangt in elk lokaal hangt een Amerikaanse vlag en zeggen sommige professors na hun les 'Go Gators!', lekker nationalistisch allemaal. Ook valt het me op dat de professors duidelijk hun mening over allerlei zaken mogen uitspreken. Mijn professor van het vak 'American Federal Government' is overduidelijk anti-Obama en dit loopt hij zonder schaamte te verkondigen. Best raar vind ik dat en dat zou in Nederland echt nooit gebeuren.
Verder wil ik jullie ook zeker de 'cheating hotline' niet onthouden. Dit is een telefoonnummer die je kan bellen als je denkt dat iemand fraudeert bij een examen. En daarnaast vinden ze het hier belangrijk om regelmatig het brandalarm te testen, waardoor ik nu al 3 keer mijn les heb moeten verlaten om buiten te wachten totdat we een seintje krijgen dat we weer naar binnen mogen. Safety first, zullen we maar zeggen.
Daarnaast is het echt bizar, maar de University of Florida heeft alles 'zelf': een krant, een radiozender en ga zo maar door. Het is eigenlijk gewoon een soort dorp. Ook heb ik 9/11 hier natuurlijk meegemaakt. We hielden om 08:45 een minuut stilte in de les, en ik vond dit op de een of andere manier erg indrukwekkend. Daarna hebben we een soort kaarsen-ceremonie bijgewoond, waar werd verteld wat er die dag van minuut tot minuut gebeurde. Het was erg bijzonder om dat mee te maken.
Verder weten ze wel van aanpakken hier, want ik heb ondertussen al 2 examens gehad en al wat essays in moeten leveren. Mijn eerste examen heb ik ruim gehaald (94 van de 100 punten) en de tweede hoor ik binnenkort. Ook mijn essays zijn tot nu toe allemaal goed gekeurd, dus het gaat goed. Helaas heb ik bij mijn eerste examen wel een flinke blunder begaan. Ik had m'n wekker toen om 6 uur 's ochtends gezet, zodat ik nog wat kon doorlezen voordat ik het examen zou maken. Die ochtend schrok ik ineens wakker, keek op m'n mobiel en zag dat het 08:43 was. Totaal door m'n wekker heen geslapen dus. Ik denk dat ik nog slaapdronken was, want ik was in de waan dat mijn examen om 08:30 begon. Dus ik heb snel wat aangeschoten, niet in de spiegel gekeken en ben echt keihard naar dat gebouw gerend. Op m'n blote voeten. Kom ik daar aan; geen hond. Bleek het examen om 09:35 te beginnen. Lekkere eerste indruk...

Met de NaviGators (die vereniging voor internationale studenten) hebben we al veel leuke activiteiten achter de rug. Zo zijn we naar St. Augustine geweest, dit is het oudste dorpje van de Verenigde Staten. We zijn eerst naar St. Augustine beach geweest, en daarna hebben we St. Augustine zelf bezocht. Daarnaast zijn we ook naar de Ginnie Springs geweest. Daar kon je in banden lekker over een rivier dobberen. Er waren daar 2 hele heldere bronnen waar we hilarische onderwater-foto's hebben gemaakt. Gelukkig hoorde ik pas later dat er in dat riviertje alligators zaten, anders had ik voor geen goud daarin gegaan. Verder hebben we ook een tripje naar Lake Wauburg gehad. Dit is een soort recreatie-meer waar veel UF-studenten heen gaan. Je kon hier van alles doen, zoals kayaken en surfen. We kozen ervoor om te gaan kayaken. Eenmaal midden op het (grote!) meer, ging het echt super hard regenen. We zagen niks meer en zijn maar random gaan kayaken, hopend dat we bij de kant aankwamen. Drijfnat stapten we die kano uit, maar gelukkig stopte het al snel met regenen en konden we opdrogen. Ook in dit meer bleken alligators te zitten, er is er zelfs één van 3 meter gespot. Dit keer wist ik het wel, maar voelde me veilig genoeg in m'n kano'tje. En anders had ik nog altijd m'n peddel en kon ik het advies van iemand opvolgen: 'just poke him in the eyes'. Oh ja, doe ik even, geen probleem. Haha, gelukkig is het niet nodig geweest! Om die dag in de juiste sfeer af te sluiten, zijn we alligator gaan eten. Geen aanrader, maar wel de moeite waard om eens te proberen. Met de NaviGators staat volgend weekend een weekend-trip naar Universal Studios gepland, waar ik erg veel zin in heb!

Verder hebben 3 Duitse meisjes, Veerle en ik een auto gehuurd voor een weekend. We zijn op zaterdag naar Orlando gegaan, om te shoppen. Aangezien we een tomtom te duur vonden, hadden we een routebeschrijving uitgeprint. Alles ging goed, totdat we ineens in Orlando aan de rechterkant winkels zagen verschijnen. Dus, zoals een echte vrouw betaamt, gelijk een ruk aan het stuur en de eerstvolgende afslag naar rechts genomen. Bleek het de verkeerde afslag te zijn en zaten we ineens op de highway naar Tampa. Na wat dwalen, zijn we uiteindelijk toch bij de Orlando Premium Outlet aangekomen. Na hier geshopt te hebben, zijn we gaan eten bij Hooters. Een echt Amerikaans concept, wat je gewoon een keer meegemaakt moet hebben. Vervolgens hebben we onze shop-trip voortgezet in de Florida Mall, wat echt een paradijs was, met een hele grote forever 21, Abercrombie & Fitch en een M&M-store. Uitgeput van de dag, zou ik terugrijden naar Gainesville. Eenmaal onderweg kwamen we erachter dat we eigenlijk helemaal niet de terugweg hadden uitgeprint, dus gingen we de heenweg maar achterstevoren lezen. Aangezien dit niet helemaal z'n vruchten afwierp, zijn we bijna bij elke afslag eraf gegaan om daar op een WiFi plek te bekijken hoe we weer verder moesten rijden. Lekker oldschool en tijdrovend. Op een gegeven moment gaf het dashboard aan dat we niet veel benzine meer hadden. Dus wij weer een afslag genomen en naar een benzinestation gegaan. We hadden natuurlijk geen idee wat voor benzine we nodig hadden, dus ik liep het benzinestation in waar 2 gasten stonden. Ik vroeg ze wat voor benzine ik nodig had, waarop zij mij vroegen wat voor auto ik had. Ja dat wist ik natuurlijk niet. Toen ik 'ehhh an enterprise-car' zei (enterprise is het verhuurbedrijf van de auto), en zij heel hard gelachen hebben, konden we uiteindelijk tanken en onze weg naar huis vervolgen. We kwamen om 01:00 's nachts eindelijk in Gainesville aan, en hadden afgesproken om de volgende dag om 08:00 's ochtends naar Daytona Beach te vertrekken. We besloten om de auto te parkeren bij het appartementencomplex waar we wonen. Je hebt hier eigenlijk een vergunning voor nodig, maar ja, het waren ten slotte maar 7 uurtjes. De volgende ochtend was ik de eerste die de parkeerplaats op kwam en vol goede moed naar de auto liep. Je raadt het al: geen auto. Ik dacht dat ik nog sliep, dus wreef even in m'n ogen en keek nog eens. Maar nog steeds, geen auto. De andere meiden kwamen ook aanlopen en snapten er ook helemaal niets van. Totdat we een bordje zagen met 'wegsleep-zone, bel dit nummer ....'. Dus wij dat nummer gebeld, en jawel er was die nacht een grijze auto van die parkeerplaats weg gesleept. Wat voor auto we hadden? Ehhh an enterprise-car. Nou dat was hem hoor, wat een feest. Na een wandeling van 50 minuten naar dat bedrijf, en een boete van $76, vertrokken we uiteindelijk toch naar Daytona Beach. Onderweg naar Daytona Beach kwamen we door een heel mooi national park, waar we werden gewaarschuwd dat beren de weg zouden kunnen oversteken. Gelukkig zijn we er geen tegengekomen. Na 2 uur arriveerden we in Daytona Beach, en het bijzondere van dit strand is dat je erop mag rijden. Dus wij een heel stuk op het strand gereden en op een gegeven moment ergens geparkeerd om de rest van de dag lekker te genieten. Het was echt een enorm wit strand, met heel wilde golven. We hebben hier de hele middag lekker liggen bakken en zijn toen op ons gemak naar huis gegaan (beter voorbereid qua route dan de dag ervoor!!). Kortom, een heerlijk dagje / weekendje!

Verder heb ik gameday meegemaakt. De Gators speelden hun eerste wedstrijd thuis, wat een grote happening was. Vrijdagavond liep heel Gainesville al vol met uitgelaten supporters. Alle hotels zaten vol en het was één grote bende. Zaterdag begint iedereen met 'tailgating'. Dit is drinken en spelletjes spelen op de campus voor de wedstrijd, o.a. beerpong. Heel de campus was bezaaid met oranje / blauwe mensen. De wedstrijd begon om 15:30. Wij zaten aan de east side, de studentenkant. Er kunnen 92.000 mensen in het stadion en er waren 45.000 studenten, dus dan weet je het wel. Het was echt een geweldige ervaring. Toen de footballers het veld op kwamen, ging iedereen echt helemaal los. Ik wist niet hoe het spel werkte, maar nu wel: ze spelen 1 uur, en de andere 2.5 uur die we daar hebben gezeten bestond alleen maar uit pauzes en andere rustmomenten. Op een gegeven moment begon het dus wel saai te worden, en het was ook nog eens 40 graden in het stadion. Maaaar ze wonnen, dus dat maakte alles weer helemaal goed!

Ook het uitgaan is hier heel goed te doen. Er zijn vaak speciale aanbiedingen, waardoor het drinken hier heel goedkoop of zelfs gratis is. Op één avond zijn we naar Night Glow geweest. Dat was een feestje waar je bij binnenkomst een wit shirt en een pot verf kreeg. De foto's spreken denk ik wel voor zich; het was domweg alles en iedereen onderverven die je tegenkwam. I loved it!
Ook kom je hier zomaar beroemde mensen tegen met uitgaan, onder andere Ryan Lochte. Ik was in Cantina 101 (een hele leuke buitenbar) gewoon met iemand aan het praten, totdat diegene ineens helemaal gek werd. Ik snapte echt totaal niet wat er aan de hand was. Toen bleek het dus dat Ryan Lochte een paar meter van ons vandaan aan de bar wat aan het bestellen was. Ik vroeg wat er was en toen zei iemand dat dat Ryan 'Lokte' was. Ik wist totaal niet wie dat was. Ik ken de naam Ryan Lochte zeker wel van de Olympische Spelen, maar doordat ze de ch als een k uitspraken, had ik geen idee over wie ze het hadden. Dus ik stond een beetje op een afstand te kijken, totdat een neger me aansprak. Hij zei dat hij zo gek werd van al die aandacht voor Ryan, en dat hij nooit eens normaal met z'n vriend op stap kon. Dus ik vroeg wie het dan was. Dat vond hij al erg grappig. Hij zei: Dat is Ryan Lokte, hij heeft goud gewonnen op de Olympische Spelen en daarmee Michael Phelps verslagen. Ik durfde het bijna niet te vragen, maar deed het toch: 'welke sport dan?'. Nou toen kwam hij niet meer bij hoor, hij vond het echt hilarisch dat ik zelfs dát niet wist. Hij ging dat gelijk tegen Ryan zeggen en die vond het ook erg grappig. Die deed heel aardig toen tegen mij, vast omdat ik er niets vanaf wist en ik geen crazy fan was. Ik heb daarna nog een tijdje met die neger gepraat, totdat hij m'n nummer vroeg. Hij zei dat ik binnenkort echt een keertje met ze mee op stap moest, en hij zei toen ook nog wat over een VIP-room. Ik heb m'n nummer toen gegeven, met in m'n achterhoofd dat ik dan met een olympisch kampioen (die overigens heel knap is) op stap ga, maar vervolgens zit die neger me nu elke dag te smsen haha. Lekker geregeld allemaal weer!

Last but not least: Michelle Obama! Afgelopen maandag kwam ze spreken op de University of Florida. Er wordt veel campagne gevoerd voor de verkiezingen hier, omdat Florida een 'swing-state' is. Het aantal democraten en republikeinen is redelijk 50/50 verdeeld. Toen ik eenmaal hoorde dat Michelle hierheen zou komen, zou en moest ik een kaartje hebben! Dit was gelukkig allemaal gelukt en maandag waren we al vroeg van de partij. Ze zou om 15:30 komen, maar vanaf een uur of 14:00 kwamen er al allemaal andere sprekers. Onder andere de burgemeester van Gainesville (die overduidelijk zijn politieke voorkeur voor Obama uitsprak), een priester (god bless OUR America), iemand die het volkslied in a capella kwam zingen en nog wat andere mensen. Wanneer de naam 'Bush' of 'Romney' voorbij kwam, werd er heel hard boeeee geroepen door alle 12.000 mensen die er waren. Ook zei een vrouw: 'God created Obama, but who the *** created Romney?!?'. Haha, dikke indoctrinatie daar. Ook werd er nagegaan wat Obama allemaal heeft betekend de afgelopen 4 jaar. Toen de dood van Osama Bin Laden voorbij kwam, ging het dak eraf hoor. Wat een feest. En toen eindelijk, om 15:45, kwam Michelle Obama. Het was echt zo bijzonder om het mee te maken. Ze vertelde veel goede dingen vond ik. Een erg sympathieke vrouw, en ook nog eens goed gekleed. Er werd echt de hele tijd 'I love you Michelleeee' geroepen en er waren best wat mensen geëmotioneerd. Echt een super ervaring dus!!

Zo, dit lijkt me wel weer even genoeg! Jullie zijn nu weer volledig op de hoogte van waar ik me hier zoal mee bezig hou! Bedankt nog voor de reacties op mijn vorige reisverslag, erg leuk om te lezen!

Liefs!

P.S. Orkaan Isaac heeft zich koest gehouden. Wij hebben hier alleen wat wind en regen ervan gehad. Dus paniek voor niks!

P.P.S. Bij dit reisverslag zelf kan je maar 20 foto's zien. Als je links op ' foto's ' klikt, kan je alle foto's zien! En sorrrry, ze staan allemaal door elkaar, maar het lukte me niet om ze op volgorde te zetten.


  • 20 September 2012 - 21:26

    Annemieke:

    Ik heb erg moeten lachen om je verslag!!!! Wat maak je gave dingen mee, real nice.

  • 20 September 2012 - 21:38

    Tessa:

    Klinkt goed Anoukie!
    En heel vet dat je naar universal studios gaat, dat is echt leuk!
    Veel plezier alvast ;)
    xxx

  • 21 September 2012 - 01:05

    Jerry:

    Hoi Anouk, zo te lezen vermaak jij je best goed daar! Je schrijft echt leuke teksten zeg, dat maakt het lezen ook leuker. Ik heb in je verhaal gelukkig niks gelezen over zware stormen die over Florida raasde, dus viel allemaal best mee achteraf :) Heel veel plezier & succes nog en tot je volgende spannende verhaal!
    Gr Jerry

  • 21 September 2012 - 11:29

    Joke:

    Hoi wijfie,
    Ook al kende ik de verhalen al, moest er gewoon weer om lachen.
    Als je "later als je groot bent" niet aan de slag kan als orthopedagoog, moet je maar schrijfster worden ofzo. Deed je vroeger tenslotte ook!!;)
    Geniet enne....nog 25 nachtjes. xxx

  • 21 September 2012 - 11:29

    Joke:

    Hoi wijfie,
    Ook al kende ik de verhalen al, moest er gewoon weer om lachen.
    Als je "later als je groot bent" niet aan de slag kan als orthopedagoog, moet je maar schrijfster worden ofzo. Deed je vroeger tenslotte ook!!;)
    Geniet enne....nog 25 nachtjes. xxx

  • 21 September 2012 - 14:47

    Tante Ietje:

    Wat een prachtig en ontzettend leuk verhaal om te lezen! Heb echt genoten van de manier waarop je dit alles schrijft en idd je kunt zeker ook schrijfster worden hoor haha !!!
    Geniet er volop van Anouk en een hele dikke kus X

  • 21 September 2012 - 18:43

    Anneke:

    Een dikke 10 Anouk voor je verhalen, hahaha.

  • 21 September 2012 - 19:35

    Christanne:

    Anouk, wat kan jij leuk schrijven. Zit hardop te lachen achter de pc. Begrijp dat je het onwijs naar je zin hebt. Dus geniet maar goed de komende weken, want voor dat je het weet ben je weer terug in dit kikkerlandje. Groetjes van ons allen.

  • 21 September 2012 - 21:26

    Grote Nicht Fleur ;):

    Hahaha Anouk!!! Lach me stuk om je heerlijke verhalen. En het prettige is dat ik het
    Ook helemaal voor me zie! Totaal van de wereld op blote voeten rennend naar je tentamen;) lekker ding! Gratis op stap... Das toch ook niet verkeerd!Klinkt allemaal super!!! Benieuwd naar je volgende hilarische gebeurtenissen. Take care babe bless you!

  • 21 September 2012 - 21:38

    Hans C.:

    Lieve Anouk,
    Wat een geweldig avontuur! Je maakt echt veel mee en je beschrijft het super leuk. Als je Michael Jordan toevallig ontmoet, dat was een hele goeie basketballer. Ik wens jou daar nog heel veel plezier en succes met de "serieuze" dingen die je moet doen.
    Groetjes van ons allemaal

  • 22 September 2012 - 14:32

    Rosanne:

    Hahahaha oh oh wat een verhalen weer, never a dull moment met jou! :-D
    Lekker doorgaan met genieten!!
    XXXX

  • 27 September 2012 - 12:47

    Sanne Ebbers:

    Heey Anouk! Leuk om je verhalen te lezen, en wat kan je goed schrijven! Hoe is ondertussen met die neger al af kunnen wimpelen en het nummer van Ryan kunnen scoren?;)

    xx

  • 27 September 2012 - 12:47

    Sanne Ebbers:

    Heey Anouk! Leuk om je verhalen te lezen, en wat kan je goed schrijven! Hoe is ondertussen met die neger al af kunnen wimpelen en het nummer van Ryan kunnen scoren?;)

    xx

  • 29 September 2012 - 21:20

    Jacqueline (vd E):

    Very interesting weer je reisverslag! Wat fantastisch om Michelle Obama te zien en horen. Leuk om op de hoogte te zijn van de laatste 4 weken. Succes en veel met de neger sms plezier en andere pret. Lieve groetjes van Edward en Jacqueline

  • 04 Oktober 2012 - 13:00

    Linda :

    Hai Anouk!
    Jee wat maak jij een hoop mee, haha geweldig! Ik had natuurlijk al wat hilarische verhalen van je moeder gehoord, maar zie het ook helemaal voor me zoals jij het beschrijft.
    Heb je je (7) lange broeken inmiddels al kort geknipt? hihihi (gewoon jaloezie, prutherfstweer hier)
    Geniet van je superervaringen! groetjes Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Gainesville

Anouk

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 573
Totaal aantal bezoekers 11464

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2013 - 31 Januari 2014

Au Pair in Sydney

14 Augustus 2012 - 23 December 2012

Studeren in Florida

Landen bezocht: